menusearch
radiokourosh.ir

جشنواره ی سی وهفتم همراه با شگفتی ها

اپلیکیشن اندروید رادیو کورش
۱۳۹۷/۱۰/۲۸ جمعه
(0)
(0)
جشنواره ی سی وهفتم همراه با شگفتی ها
  جشنواره ی سی وهفتم همراه با شگفتی ها

 

رادیو کورش - ابراهیم داروغه‌زاده دبیر سی و هفتمین دوره جشنوار فیلم فجر جدیدترین خبرها از جشنواره فجر را اعلام کرد و گفت: برای اولین بار برنامه نمایش تمام فیلم های سینمایی که در جشنواره و در سینمای مردمی به نمایش گذاشته می شود را منتشر می کنیم و مردم می توانند برنامه تمام فیلم های جشنواره را مشاهده کنند و براساس آن انتخاب کنند که چه فیلمی را در کدام سینما تماشا کنند.

دبیر جشنواره فیلم فجر گفت: سه گروه یازده فیلمی هستند که فیلم ها و سانس های اکران در آن کاملا مشخص است و می توانند انتخاب کنند و فیلم دلخواهشان را تماشا کنند. خرید بلیت تک فیلم از طریق گیشه است اما بلیت فیلم های ردیفی از طریق پیش فروش اینترنتی قابل خرید است.

داروغه زاده در پاسخ به این سوال که : باید انتظار یک جشنواره متوسط بدون شگفتی داشته باشیم، گفت: کاملا برعکس امسال خوشبختانه جشنواره بسیار بسیار با کیفیت و خوبی داریم و فیلم هایی که در جشنواره حضور دارند به لحظات ساختار، محتوا و ارتباط با مخاطب و همینطور کارگردان های نامی که در جشنواره حضور دارند از بهترین دوره های جشنواره در سال های اخیر است و منتقدان و رسانه ها امسال فیلم های خوبی را خواهند دید و دچار شگفتی خواهند شد.

وی افزود: خوشبختانه فکر می کنم تمام فیلم هایی که انتخاب شدند به جشنواره می رسند و مردم آماده باشند که از اولین روز که فیلم ها در برنامه قرار دارند به تماشای آنها بنشینند. 

او در پاسخ به این سوال که آیا همه فیلم های جشنواره امکان نمایش عمومی پیدا خواهند کرد، گفت: بله حتما اکران عمومی خواهند یافت. البته پروانه نمایش فیلم ها برای جشنواره است ولی هیچکدام مشکلی برای نمایش عمومی نخواهند داشت. سال گذشته هم همه فیلم های اکران شده در جشنواره، پروانه اکران عمومی گرفتند.

داروغه زاده درباره مذاکره برای انتخاب هیات داوران، گفت: 

هنوز با آقای مجیدی هم صحبتی نکردیم، با هیچ کارگردان و فیلمسازی برای داوری مذاکره ای نشده است اما هفته آینده اسامی داوران قطعا اعلام خواهد شد. با آقای فرهادی هم سال گذشته با واسطه ای مذاکره ای داشتیم و از ایشان استمزاج شد که علاقه دارید داور باشید یا نه. آقای فرهادی هم ابراز لطف و محبت داشتند و گفتند به خاطر ملاحظاتی که وجود دارد و انتظارات سینماگران از داوران حتی پیشنهادات داوری در جشنواره های خارج از کشور که فیلمسازان ایرانی حضور دارند را دو سالی است که نمی پذیرند.

.