menusearch
radiokourosh.ir

" سریک " سرکش با سردار آزمون

اپلیکیشن اندروید رادیو کورش
۱۳۹۷/۶/۲ جمعه
(0)
(0)
" سریک " سرکش با سردار آزمون

رادیو کورش _ مستند " سریک " به کارگردانی و تهیه کنندگی بهاره افشاری که در سینما هنر و تجربه به نمایش درامده است، فقط یک بازیگر دارد، آنهم مهاجم پر افتخار فوتبال ایران یعنی سردار آزمون.

سریک درباره اسبی از ن‍ژاد ترکمن است که به موازات آن بخش‌هایی از زندگی شخصی و ارتباط عاطفی سردار آزمون با اسبش نیز به تصویر کشیده می شود.

این اسب همان اسبی است که سردار آزمون به دلیل آن هفته ها در کورس های سوارکاری حاضر می شود و تعصب زیادی روی آن دارد. . سردار آزمون در این مدت بارها اسب مورد علاقه خود را در کورس های مختلف فرستاده و حالا او به یکی از مطرح ترین ها تبدیل شده است.

سريک، شهرتش را مديون صاحب سرشناسش (سردار آزمون )است .اما اين همه واقعيت نيست چون اينجا ايران است و قهرمان چه انسان و چه حيوان براى بقايش بايد بيرون از ميدان بجنگد.

عوامل مستند بلند «سریک» عبارتند از: تهیه کننده و کارگردان: بهاره افشاری، مجری طرح و مدیر تولید: حسن هندی، نویسنده: علی شمس، مدیر فیلمبرداری: ایمان سرمستی، مسعود مسجدی، فیلمبرداران: محسن نجفی، علی قلندریان، سینا کاظمی، مجتبی اعظم پور، داوود بازرگانی، منوچهر حمید پور، صدابرداران: میثم یاردیلو، احسان نوبخت، صداگذار: محمود موسوی نژاد، تدوین: امیر حسین سیاح، عکاسان: میلاد پیامی، حسن هندی، سمیرا بختیاری، گریم: مهیاد میمی.

بهاره افشاری، هنرپیشه سینما ایران درباره این فیلم گفته بود که من بر این باورم که در جهان بعضی از کارها شما را به سمت خودش فرا می‌خواند و مانند یک تکلیف در برهه‌ای، مکلف به انجام آن می‌شوید. کارگردانی برای من از آن دست کارها بود. در طول سال‌هایی که در عرصه بازیگری، نقاشی و طراحی لباس فعالیت می‌کردم هیچ‌گاه حتی به این موضوع نمی‌اندیشیدم که روزی بر صندلی کارگردانی تکیه بزنم. اما در نهایت دغدغه‌هایم مرا به سمتی برد تا این ردا را به تن کنم.

مدت‌ها بود که دغدغه‌هایم شکل یک مثلث را به خود گرفته بود و هر بار یکی از اضلاع مرا به سمت خودش می‌کشاند. اولین ضلع آن مثلث موضوع قضاوت بود که می‌دیدم چطور خودم و جامعه پیرامونم با آن دست به گریبان هستند به همین جهت آن را در قالب یک نمایشگاه تجسمی با نام «دچار» ارائه دادم. ضلع دوم این مثلث قهرمان‌کشی بود. حس کردم تنها موضوعی که می‌تواند من را بر آن دارد که از جلوی دوربین به پشت دوربین بروم. همین موضوع است و آخرین دغدغه از این سه ضلع هم سوتفاهم در روابط عاطفی که سعی می‌کنم آن را با شیوه دیگری به مخاطبانم ارائه دهم. سریک سرکش ما این روزها روی پرده سینما چهار نعل می‌تازد تا برای ما روایت کند مرز باریک بین قهرمانی و قهرمان‌کشی را.