menusearch
radiokourosh.ir

" طلسم " در جشنواره جهانی فیلم فجر

اپلیکیشن اندروید رادیو کورش
۱۳۹۸/۲/۲ دوشنبه
(0)
(0)
" طلسم " در جشنواره جهانی فیلم فجر


رادیو کورش -داریوش فرهنگ در مراسم رونمایی از نسخه مرمت‌شده فیلمش ،با حضور روی سن ضمن ابراز خوشحالی از حضور در این مراسم گفت :
«طلسم» اولین فیلم سینمایی من بود، یک فیلم کلاسیک که سعی کرد تمام قواعد سینمای کلاسیک را رعایت کند. از همه عوامل فیلم تشکر می‌کنم، تمام آنهایی که در این سالن حضور دارند و یا در بین ما نیستند. همچنین جا دارد از آهنگساز این فیلم زنده‌یاد بابک بیات، تدوینگر این فیلم زنده‌یاد روح‌الله امامی و زنده‌یاد روبیک منصوری صداگذار فیلم که دیگر در بین ما نیستند، اما روحشان همراه ما و در این سالن است، یاد کنم .
پس از آن داریوش فرهنگ بیان کرد: فیلم طلسم لایه های مختلفی دارد؛ این فیلم درباره عشق است در حالی‌که در آن دوران فیلم‌ها در ژانر عاشقانه تولید نمی‌شدند و ساختن فیلم و حرف زدن درباره عشق جرم بود. «طلسم» شکننده طلسم حرف زدن از عشق بود و توانست جایگاه خود را تثبیت کند.
پرویز پورحسینی، حبیب اسماعیلی، منوچهر اسماعیلی و آتش تقی‌پور از جمله مهمانان این مراسم بودند.
آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.
سی‌و‌هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.
" طلسم " نام فیلمی است ایرانی به نویسندگی و کارگردانی داریوش فرهنگ بر اساس " قلعه کولاک" بهرام بیضایی و با آهنگسازی بابک بیات که در سال ۱۳۶۵ ساخته شده و بازیگرانی همچون جمشید مشایخی،سوسن تسلیمی، پرویز پورحسینی و آتیلا پسیانی در آن ایفای نقش کرده‌اند. این فیلم همچنین در ۴ رشته نامزد دریافت سیمرغ بلورین از پنجمین و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر بوده‌است..