menusearch
radiokourosh.ir

ثریا قاسمی بهترین بازیگر زن جشنواره «آسیاپاسفیک» شد .

اپلیکیشن اندروید رادیو کورش
۱۳۹۷/۶/۱۰ شنبه
(1)
(0)
ثریا قاسمی بهترین بازیگر زن جشنواره «آسیاپاسفیک» شد .
ثریا قاسمی بهترین بازیگر زن جشنواره «آسیاپاسفیک» شد .

رادیو کورش _ ۲ فیلم «آپاندیس» و «ویلایی ‌ها» موفق به کسب ۳ جایزه از پنجاه و هشتمین دوره جشنواره آسیاپاسفیک در کشور تایوان شدند.

مراسم اختتامیه پنجاه و هشتمین دوره جشنواره آسیا پاسیفیک در حالی برگزار شد که ۳ جایزه به سینمای ایران رسید.

امیرعلی دانایی برای بازی در فیلم سینمایی «آپاندیس»، به عنوان بهترین بازیگر مرد جشنواره انتخاب شد و ثریا قاسمی نیز جایزه بهترین بازیگر زن مکمل برای بازی در فیلم «ویلایی ها» را از آن خود کرد.

همچنین حسین نمازی جایزه ویژه هیات داوران پنجاه و هشتمین جشنواره سینمایی آسیا پاسیفیک را بخاطر خلاقیت و نوآوری درکارگردانی فیلم سینمایی «آپاندیس» دریافت کرد.

«آپاندیس» به تهیه کنندگی مقصود جباری و کارگردانی حسین نمازی، سال گذشته در سینماهای کشور اکران شد و پیش از این هم توانسته بود جایزه بهترین فیلمنامه را از جشنواره مونترال کانادا دریافت کند.

فیلم «ویلایی‌ها» به کارگردانی منیر قیدی نیز اولین نمایش خود را در بخش مسابقه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر تجربه کرد و برنده‌ی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن، بهترین جلوه‌های ویژه بصری و استعداد درخشان بهترین فیلم اولی شد.

جشنواره فیلم آسیاپاسیفیک هر سال در یکی از کشورهای عضو فدراسیون بین‌المللی اتحادیه تهیه‌کنندگان فیلم (فیاپف) برگزارمی‌شود. محل برپایی این جشنواره هر سال از سوی انجمن کارگردانان این فدراسیون تعیین می‌شود.

این جشنواره از سال ۱۹۵۴ آغاز به‌ کار کرده‌ است و به سینمای کشورهای آسیایی و جزایر اقیانوس آرام اختصاص دارد. منطقه آسیاپاسیفیک ۷۱ کشور را شامل می‌شود و ۲۱ کشور عضو فیاپف هستند. چهل و هشتمین دوره جشنواره در اکتبر ۲۰۰۳ (۱۳۸۲)در تالار حافظیه شیراز ایران برگزار شد.