menusearch
radiokourosh.ir

سه فیلم ایرانی نامزد دریافت جوایز جشنواره آسیا پاسیفیک شدند

اپلیکیشن اندروید رادیو کورش
۱۳۹۷/۶/۱۰ شنبه
(0)
(0)
سه فیلم ایرانی نامزد دریافت جوایز جشنواره آسیا پاسیفیک شدند
سه فیلم ایرانی نامزد دریافت جوایز جشنواره آسیا پاسیفیک شدند

رادیو کورش - پنجاه وهشتمین دوره جشنواره آسیا پاسیفیک از ۲۹ آگوست لغایت ۲سپتامبر برابر با ۷ الی ۱۱ شهریور در تایوان برگزار می‌شود.

فیلم‌های ایرانی "برگ جان" نامزد دریافت بهترین فیلمنامه، "آپاندیس" نامزد دریافت بهترین بازیگر مرد، "ویلایی‌ها" نامزد دریافت جایزه بهترین جلوه‌های ویژه و بهترین بازیگر نقش مکمل زن و همچنین جایزه اسپریتز سینمای مستقل آسیاپاسیفیک هستند.

رسول صدرعاملی در مقام داور در این رویداد حضور دارد و امیراسفندیاری نیز در این دوره از جشنواره آسیاپاسیفیک برای حضور در نشست هیات مدیره و برپایی کارگاه در تایوان حضور دارند.

جشنواره فیلم آسیا پاسیفیک هر سال در یکی از کشورهای عضو فدراسیون بین‌المللی اتحادیه تهیه‌کنندگان فیلم (فیاپف) برگزار می‌شود. محل برپایی این جشنواره هر سال از سوی انجمن کارگردانان این فدراسیون تعیین می‌شود. این جشنواره که از سال ۱۹۵۴ آغاز به‌کار کرده‌ است و به سینمای کشورهای آسیایی و جزایر اقیانوس آرام اختصاص دارد. منطقه آسیا پاسیفیک ۷۱ کشور را شامل می‌شود و ۲۱ کشور عضو فیاپف هستند. چهل و هشتمین دوره جشنواره در اکتبر ۲۰۰۳ (۱۳۸۲) در تالار حافظیه شیراز ایران برگزار شد.