menusearch
radiokourosh.ir

علی سرتیپی در شبکه خبر سیما

اپلیکیشن اندروید رادیو کورش
۱۳۹۷/۷/۲۰ جمعه
(4)
(0)
علی سرتیپی در شبکه خبر سیما
علی سرتیپی در شبکه خبر سیما

رادیو کورش- رئیس کانون پخش کنندگان و مدیر پردیس سینمایی کورش در گفتگو با برنامه شهر فرنگ شبکه خبر گفت:از سال 92 مسیر استقبال از سینما در کشور رو به رشد قرار گرفت بطوریکه از ابتدای امسال(97) تا کنون 150 میلیارد تومان در مجموع فروش گیشه بوده و نزدیک به 15 میلیون نفر به سینما رفته اند.

 
علی سرتیپی به تولید و ساخت مراکز نمایش در برخی از کشورها از جمله چین اشاره کرد و گفت: در سینمای ایران همه چیز ایرانی و بومی است و با وجود هزینه های زیاد بازهم میزان فروش و بازدیدکنندگان بسیار کم است در حالی که در کشورهای دیگر میزان فروش گیشه با وجود چندین برابر بودن قیمت بلیت نسبت به ایران از فروش خوبی برخوردار است و هر روز به سالن های سینمای آنها افزوده می شود.
 
معمای اکران
 
او به فروش بالای فیلم لاتاری اشاره کرد و گفت: ما معتقدیم که فیلم های اجتماعی مانند ابد و یک روز بسیار مورد استقبال واقع شد. او افزود: سینما دار درخواست مردم را می بیند اما این درخواست مردمی نباید تولید کنندگان را محدود کند. این تولید خوب و استاندارد است که
در بافت های سیاسی یا اجتماعی جامعه ساخته می شود و سپس مورد قبول یا رد مردم قرار می گیرد.
 
رئیس کانون پخش کنندگان و تهیه کننده سینماگفت: باید سالن های سینما را افزایش داد و اختلاف حضور در سینما بین شهرستان ها و تهران را کم کرد.
 
علی سرتیپی افزود: تعداد تولید فیلم های اجتماعی دو برابر سال های گذشته است اما به خاطر استقبال مردم ممکن است از استقبال خوبی برخوردار نباشد.
سرتیپی گفت: این ساختار فیلم و فیلمنامه است که مردم را به سینما می کشاند نه سینما دار.
 
او در مورد نیم بها شدن بلیت سینما در روز شنبه گفت: استقبال مردم باعث شد که این کار صورت می گیرد.
رئیس کانون پخش کنندگان و تهیه کننده سینما گفت: سینما نیز بر اساس عزضه و تقاضا است. سالن و فیلم و استاندارد مردم را به سینما می کشاند و ضریب اشغال صندلی را بالا می برد.
 
معمای اکران
 
میهن دوست نویسنده و کارگردان سینما نیز در این گفتگو از هنر صنعت سینما یاد کرد و گفت: در طول تاریخ سینما، ارتقا زبان سینما نتیجه تلاش سینماگران و تولید کنندگان است.
اسماعیل میهن دوست با انتقاد به اینکه انتخاب فیلم نباید در اختیار سینمادار باشد گفت: تعیین سیاست ها و تصمیم گیری برای اکران فیلم ها نباید در اختیار سینمادار باشد.
 
میهن دوست با اشاره به اینکه نباید از سینما دار توقع داشت گفت: اشکال اساسی از سیاست ها و دولت است.
وی گفت: تولید کننده و فیلم ساز نباید نگران اکران فیلم باشد و محتوای فیلم را تحت تاثیر قرار دهد. فیلم ساز نباید به دنبال تبلیغ و بیلبرد تبلیغاتی و یا اکران فیلم باشد.
 
اسماعیل میهن دوست از بی عدالتی و ساختار نامناسب در اکران گفت و افزود: در مجموع فیلم هنر و تجربه از سینمای بدنه بهتر کار می کند. مهمترین مساله ضریب اشغال صندلی سینما ایران 7 درصد و فیلم هنر و تجربه 14 درصد است.
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر