menusearch
radiokourosh.ir

مراسم اختتامیه بیستمین جشن خانه سینما

اپلیکیشن اندروید رادیو کورش
۱۳۹۷/۶/۱۰ شنبه
(1)
(0)
مراسم اختتامیه بیستمین جشن خانه سینما
مراسم اختتامیه بیستمین جشن خانه سینما

آیین پایانی بیستمین جشن بزرگ سینمای ایران به ریاست علی نصیریان با حضور مسئولان و هنرمندان شروع شد.

بیستمین جشن بزرگ سینمای ایران ساعت ۲۰:۲۷ شنبه دهم شهریور با پخش سرود ملی در حضور اهالی سینما در تالار وحدت برگزارشد .

در ابتدای مراسمی نماهنگی با صدای محسن چاوشی پخش شد که در آن اشاره ای به درگذشتگان یک سال گذشته سینمای ایران داشت. سپس محمدرضا شهیدی فرد به عنوان مجری روی صحنه آمد و به حاضران خوش آمد گفت.

علی نصیریان رییس بیستمین جشن بزرگ سینمای ایران به عنوان اولین سخنران مراسم در سخنانی گفت: این جشن بر همه شما مبارک باشد.

وی با اشاره به جشن های سینمایی افزود: این جشن ها برای هنر خوب است و امیدوارم موجب دوستی میان هنرمندان باشد چراکه هنر بنیادش بر مهر است. رقابت در همه دنیا وجود دارد و این رقابت سازنده است. آرایی که امروز به آن پی می برید سلیقه شخصی و با اعمال نفوذ نبوده است و تعداد زیادی از هنرمندان در این انتخاب سهیم بوده اند.

رییس بیستمین جشن بزرگ سینمای ایران در پایان گفت: هنرمندان دهه ۴۰ باعث پیشرفت سینمای ایران بعد از انقلاب شدند. ما هنرمندان باید با همدلی جور این هنر را بکشیم و نشان دهیم که می توانیم فیلم خوب و تئاتر خوب بسازیم و قصه خوب بنویسیم.

منوچهر شاهسواری مدیر عامل خانه سینما نیز با حضور روی سن گفت: راز ماندگاری سینمای ایران جز عشق، کوشش و خلاقیت نیست. هرکس سینمای ایران را به جز عشق و احترام به مردم ببیند حتما اشتباه می کند زیرا سینما تاریخ گذشته و آینده ما را به بهترین شکل روایت می کند.

وی اضافه کرد: ما نمی توانستیم این جشن یعنی مراسم اهدای جوایز را نداشته باشیم ولی ناگزیر شدیم جشن کوچک تری در تالار وحدت بگیریم و جای ۵ هزار نفر اعضای خانه سینما خالی است. ما در خانه سینما در عین آرامش برای پایداری سینمای ایران تلاش می کنیم. اگر جایی سخنی گفته می شود و ما جوابی نمی دهیم حمل بر بی احترامی ما ندانید بلکه سخن ها کوچک است و جای پاسخگویی نیست.

وقتی چشمان دست اندرکار خانه سینما نابینا می شوند و «فیلشاه» را نمی بینند!

تندیس بهترین فیلم انیمیشن برای «بدو رستم بدو»

در ادامه مراسم تندیس بهترین فیلم انیمیشن توسط روانبخش صادقی و گلاره عباسی به حسین ملایمی برای انیمیشن «بدو رستم بدو» اهدا شد. ملایمی پس از گرفتن تندیش بیان کرد: این جایزه برای من ارزش بسیار دارد چراکه تعداد بسیاری از کارشناسان به این کار رای دادند. البته فراموش نکنیم که ما مشکل داوری داریم. امیدوارم رابطه انیمیشن و سینمای زنده بهتر شود.

«بچه خور» بهترین فیلم کوتاه شد

مجید برزگر و پانته آ پناهی ها تندیس و دیپلم افتخار بهترین فیلم کوتاه را به «بچه خور» به کارگردانی محمد کارت اهدا کردند. کارت گفت: از بچگی این جشن را دوست داشتم و خوشحالم این جایزه را گرفتم.

۲ جایزه برای سینمای مستند

سپس رامین حیدری فاروقی و رویا نونهالی روی صحنه آمده و تندیس و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی مستند را به ارد عطارپور برای مستند نیمه بلند «پرسپولیس - شیکاگو» اهدا کردند.

همچنین تندیس و دیپلم افتخار بهترین مستند بلند به آزاده موسوی و کورش عطایی برای «در جستجوی فریده» اهدا شد. آزاده موسوی پس از دریافت جایزه اش گفت: مستند سینمایی با مستند تلویزیون متفاوت است و باید در سینما دیده شود البته قدم هایی در این زمینه برداشته شده است که امیدوارم ادامه داشته باشد.

کورش عطایی نیز بیان کرد: جایزه بزرگتر این است که ما فرصت اکران عمومی این مستند را داشته باشیم.

تندیس و دیپلم افتخار بهترین جلوه های بصری توسط سیروس ابراهیم زاده و ماهور الوند به فرید ناظرفصیحی برای فیلم «چهار راه استانبول» اهدا شد. ناظرفصیحی بیان کرد: این جایزه را از سینمایی گرفتم که در شرایط سخت سینه خیز حرکت می کند و من از این مساله خوشحالم.

معرفی برندگان بخش های فنی

اهدای تندیس از سوی بازیگر «خوک» به چهره پرداز «خوک»

جلال معیریان و حسن معجونی تندیس و دیپلم افتخار بهترین چهره پردازی را به مهرداد میرکیانی برای فیلم «خوک» اهدا کردند. معیریان بیان کرد: چقدر افتخارآفرین است که آدم به فرزند خود و بهترین هنرجوی ایران این جایزه را اهدا کند.

تندیس و دیپلم افتخار بهترین صدابرداری توسط حسن زاهدی، محمود سماک باشی و جمشید گرگین به رشید دانشمند برای فیلم «پل خواب» اهدا شد.

تندیس و دیپلم افتخار بهترین صداگذاری نیز به علیرضا علویان برای فیلم «به وقت شام» اهدا شد.

آتوسا قلم فرسایی و لیلی رشیدی تندیس و دیپلم افتخار بهترین طراحی لباس را به نگار نعمتی برای فیلم «خوک» اهدا کردند.

محسن شاه ابراهیمی و ستاره اسکندری تندیس و دیپلم افتخار بهترین طراحی صحنه را به حجت اشتری برای فیلم «سد معبر» اهدا کردند.

در ادامه جواد عزتی روی صحنه آمد و گفت: این بخش خیلی جذاب و مهم است زیرا قرار است از بانویی تجلیل شود که سال ها عشق به سینما داشته است. به همین مناسبت لوح تقدیر به خانوم السلطنه امینی اهدا می شود که یکی از عاشقان سینما است. خانوم السلطنه امینی سوژه و بازیگر مستند «دادا سلطنه» است.

هانیه توسلی و صابر ابر تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به زکیه بهبهانی برای فیلم «بدون تاریخ بدون امضا» اهدا کردند. زکیه بهبهانی بیان کرد: این جایزه نتیجه اعتماد وحید جلیلوند به من است و امیدوارم سینمای ایران بیشتر به من اعتماد کند.

امیر جدیدی، طناز طباطبایی و جواد عزتی تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را به نوید محمدزاده برای «بدون تاریخ بدون امضا» اهدا کردند.