menusearch
radiokourosh.ir

نمایشی از "عمق تنهایی و غربت در اوج شکوه و شهرت" در فیلم " غلامرضا تختی "

اپلیکیشن اندروید رادیو کورش
۱۳۹۸/۱/۱۳ سه شنبه
(0)
(0)
نمایشی از "عمق تنهایی و غربت در اوج شکوه و شهرت" در فیلم " غلامرضا تختی "
نمایشی از

رادیو کورش _" غلامرضا تختی " فیلمی در ژانر اجتماعی ، زندگی‌نامه‌ای و ورزشی به کارگردانی بهرام توکلی، تهیه‌کنندگی سعید ملکان و نویسندگی بهرام توکلی و سعید ملکان محصول سال ۱۳۹۷ است .

این فیلم در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت که پس از نامزدی در ۱۰ بخش، سیمرغ‌های بلورین بهترین فیلمبرداری و بهترین طراحی صحنه را کسب کرد.فیلم سینمایی «غلامرضا تختی» یکی از ۷ فیلم اکران نوروزی است که از ۲۵ اسفندماه گذشته روی پرده رفته . این فیلم به کارگردانی بهرام توکلی محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است .

محسن تختی ، شاهرخ شهبازی ، علیرضا گودرزی "کشتی گیر خوب ایران " امیررضا فرامرزی ، ماهور الوند ، بهنوش طباطبایی ، مجتبی پیرزاد ، آتیلا پسیانی ، فرهاد آئیش ، پریوش نظریه ،بازیگران فیلم ، سعید ملکان فیلنامه نویس وبهرام توکلی فیلمبردار " غلامرضا تختی " میباشند .
این فیلم شامل سه فاز از زندگی غلامرضا تختی در مقطع کودکی، نوجوانی، بزرگسالی و مبارزات مسابقات کشتی و فوت وی است .

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره این فیلم نوشته است: «تختی اسطوره ی معاصر ایرانی است، نمادی از پهلوانی و پهلوی‌ستیزی. فیلم غلامرضا تختی روایتی دلنشین از این اسطوره است،

روایت نمایش خودکشی جهان‌پهلوان تختی در فیلم سینمایی او با انتقادهای بسیاری تا کنون مواجه شده است. کارگردان فیلم در این باره گفته است: تصمیم این بود که به مناقشات مرگ این پهلوان پایان داده شود، اما نکته مهم، زندگی و شیوه زندگی اوست.