menusearch
radiokourosh.ir

گزارش فروش سینمای ایران ،صدر نشینی هزارپا وافزایش مخاطب تنگه ی ابو قریب

اپلیکیشن اندروید رادیو کورش
۱۳۹۷/۶/۹ جمعه
(1)
(0)
گزارش فروش سینمای ایران ،صدر نشینی هزارپا وافزایش مخاطب تنگه ی ابو قریب
گزارش فروش سینمای ایران ،صدر نشینی هزارپا وافزایش مخاطب تنگه ی ابو قریب

رادیو کورش _ فیلم سینمایی "هزارپا" توانست در هفت هفته به فروشی معادل 32 میلیارد تومان دست پیدا کند که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود. این فیلم هم اکنون پرفروشترین فیلم سینمایی تاریخ سینمای ایران به حساب می‌آید.

از نکات مهم جدول فروش هفتگی سینمای ایران در مرداد ماه امسال می توان به اکران موفقیت آمیز فیلم سینمایی "تنگه ابوقریب" بهترین فیلم سی و ششمین جشنواره فیلم فجر اشاره کرد.

رده دوم این هفته در اختیار درام دفاع مقدسی «تنگه ابوقریب» ساخته بهرام توکلی است. این فیلم در سومین هفته اکرانش پس از نمایش در صد و سی سالن، هشتصد و ده میلیون تومان کسب کرد و به درآمد کلی دو میلیارد و سیصد و سی و نه میلیون تومان رسید. این فیلم در میان فیلم‌های بالای جدولی با نه میلیون تومان بیشترین افزایش فروش را داشت. با توجه به این که برنامه اکران سینماها در مهر ماه به نسبت شلوغ است، این دارم جنگی رقبای سرسختی خواهد داشت.

رده سوم این هفته در اختیار فیلم «دم سرخ‌ها» به کارگردانی آرش معیریان بود. این فیلم کمدی در چهارمین هفته در صد و پنج سالن به نمایش درآمد. همچنین درآمد هفتگی سیصد و هشتاد و چهار میلیون تومان و درآمد کلی آن به یک میلیارد و هفتصد و شانزده میلیون تومان رسید.

رتبه چهارم این هفته فروش سینمای ایران در اختیار فیلم «کاتیوشا» است، این فیلم به کارگردانی علی عطشانی طی پنجمین هفته اکران در ۶۶ سالن روی پرده رفت و دویست و یازده میلیون تومان کسب کرد. درآمد کلی این فیلم به یک میلیارد و ششصد و ده میلیون تومان رسید. در رده پنج فیلم «شعله ور» ساخته حمید نعمت الله حضور دارد. فیلمی که پس از دومین هفته اکران همچنان در سالن‌های محدودی اکران می‌شود. این فیلم با نمایش در ۴۸ سالن، صد و نود و چهار میلیون تومان فروخت و به درآمد کلی سیصد و هفتاد و دو میلیون تومان رسید.

«شعله ور» ساخته حمید نعمت الله در حالی هفته دوم اکرانش را پشت سر گذاشت که بر خلاف انتظار تعداد سالن‌هایش افزایش پیدا نکرد و با فروش هفتگی ۱۹۴ میلیون تومان نتوانست پس از دو هفته نیم میلیاردی شود و در جایگاه پنجم جدول فروش قرار گرفت.

پنج فیلم دوم جدول فروش هفتگی فروشی کمتر از صد میلیون در هفته را تجربه کردند.

" ده فیلم پرفروش هفته گذشته "

ردیفنام فیلمهفتهدرآمد هفتگی
۱هزارپا۸۲,۴۹۲,۲۰۶,۰۰۰
۲تنگه ابوقریب۳۸۱۰,۲۸۶,۰۰۰
۳دم سرخ ها۴۳۸۴,۷۰۶,۰۰۰
۴کاتیوشا۵۲۱۱,۸۴۸,۰۰۰
۵شعله ور۲۱۹۴,۸۸۱,۰۰۰
۶خاله قورباغه۹۷۲,۷۳۲,۰۰۰
۷دارکوب۹۶۶,۶۰۳,۰۰۰
۸دشمن زن۱۱۶۲,۷۸۲,۰۰۰
۹همه چی عادیه۲۴۷,۳۸۱,۰۰۰
۱۰تگزاس۱۹۴۲,۶۶۶,۰۰۰

 

رکورد هفته:
فیلم سینمایی «هزارپا» این هفته توانست با فروش ۲میلیارد و ۴۹۲ میلیون تومان، از مرز سی میلیارد عبور کرده و به اولین فیلم سی میلیاردی تاریخ سینمای ایران تبدیل شود.

 

حاشیه هفته:

در حالی که افزایش قیمت دلار باعث افزایش قیمت بسیاری از اجناس شده است، محصولات شبکه نمایش خانگی هم با افزایش ۴ هزار تومانی مواجه شده و با قیمت ۱۰ هزار تومان عرضه می‌شوند. گفته شده این افزایش قیمت به دلیل بالا رفتن قیمت مواد اولیه دی وی دی ها که وارداتی هستند صورت گرفته است. این افزایش ناگهانی باعث ابراز نارضایتی بسیاری در شبکه‌های اجتماعی شد. مردم به ویژه طرفداران سریال‌های شبکه نمایش خانگی به این افزایش قیمت معترض بودند، از طرفی برخی از صاحبان فیلم‌ها ابراز امیدواری کردند که نزدیک شدن قیمت دی وی دی فیلم‌ها به قیمت بلیت سینما ممکن است باعث شود مردم ترجیح دهند به سینما بروند.

 

ترین‌های هفته:

پرفروش‌ترین فیلم‌های هنر و تجربه به ترتیب مستند چاووش، مستند سریک و فیلم‌های کوتاه تابستانی

بیشترین اکران مردمی با حضور عوامل فیلم «تنگه ابوقریب » ساخته بهرام توکلی

بیشترین افزایش فروش نسبت به هفته گذشته، فیلم «تنگه ابوقریب» با افزایش فروش ۹ میلیون تومان

بیشترین کاهش فروش نسبت به هفته گذشته، فیلم «هزارپا» با کاهش فروش ۳۵۳ میلیون تومان