menusearch
radiokourosh.ir

مهندس میرعالی در مقابل میکروفن داغ رادیو کورش

اپلیکیشن اندروید رادیو کورش
سه شنبه بیست و ششم مرداد ۹۵
(109)
(0)
مهندس میرعالی در مقابل میکروفن داغ رادیو کورش
مدیر عامل کورش پاسخگوی سوالات رسانه صوتی این مجموعه شد.
در طی مصاحبه های رادیو کورش با مدیران این مجموعه مدیر عامل کورش نیز در مقابل میکروفن داغ رادیو قرار گرفت. در ادامه مشروح مصاحبه مهندس میرعالی را خواهید خواند ، ضمن اینکه فایل صوتی این مصاحبه نیز در همین بخش قرار داده شده است که قابل شنیدن می باشد.

- آقای میرعالی خدمت شما سلام عرض می کنیم و ممنون که وقتتون را در اختیار رسانه صوتی کورش قرار دادید ، لطف می کنید خودتون را در بخش ابتدایی کمی بیش تر معرفی کنید.

* بسم الله الرحمن الرحیم ، منم عرض سلام و ادب و احترام دارم خدمت شما و مخاطبین عزیز رادیو کورش ، خوشحالم که در خدمتتون هستم.
من علی میرعالی هستم ، تحصیلاتم در زمینه کارشناسی ارشد هست از دو تا دانشگاه صنعتی شریف و امیر کبیر ، 17 الی 18 سال سابقه کار دارم که عمدتا" در گروه صنعتی گلرنگ بوده ، از مدیر تولید ، مدیر کارخانجات ، مدیرعامل یکی از شرکت های تولیدی و چند سالی هم هست از آنجاییکه بحث شاپینگ مال ها به عنوان یک بیزینس جدید در کشور مطرح بوده خب ما هم وارد این عرصه شدیم و 7 الی 8 سالی هم هست که در زمینه دارم فعالیت می کنم.

- چطور شد که شما هم کورشی شدید؟

* از آنجاییکه سرمایه گزار این پروژه جناب آقای دکتر فضلی و گروه صنعتی گلرنگ بودند و من هم از مدیران قدیمی این مجموعه بودم و از آنجاییکه مجتمع میلاد کرج را هم ما بنا و مدیریت کردیم تا به بهره برداری رسید خب در جهت توسعه این فعالیت مجتمع کورش بود که بنده هم از ابتدا افتخار این را داشتم که جزء کورشیان باشم.

- یه شعار خیلی زیبا مجموعه کورش داره ، (مدیریت کورش حامی شما در خریدی موفق ) ، این را چطور عملیاتی کردید؟

* خرید موفق تعریف خاص خودش را داره ، من می تونم خیلی کلان به این قضیه نگاه کنم . شما فرض کنید یه شهروند عزیزمون از مناطق مختلف تشریف می آره به مجتمع کورش ، همین که با آرامش خاطر می آیند ،جای پارک راحت دارند ، در وقتشون صرفه جویی می شه و از طرفی سبدی از خدمات بهشون ارائه می دیم و تمام نیازهاشون را با صرفه در وقت طی 2 الی 3 ساعت می توانند برآورده بکنند این خودش می تونه یه خرید موفق باشه ضمن اینکه در مجتمع کورش با توجه به سبد خدماتی که خدمتتون توضیح دادم برنامه های مختلفی هم داریم ، برنامه های فرهنگی ، تفریحی ، جشنواره ها و غیره که همه این ها باعث می شه که هم لذتش را ببرند و هم یه خرید خوب را با قیمت مناسب داشته باشند.

- مدیران کورش خیلی تاکید به رفتار مشتری مدارانه و احترام به بازیدکنندگان را دارند و با توجه به اینکه در شهریور ماه تعداد زیادی از فروشگاه ها به پایان قراردادشون نزدیک می شوند ، شما چه شرایطی را در نظر گرفتید برای بستن قرارداد مجدد یا قرارداد تازه با برندها و فروشگاه های جدید؟

* اگر حمل بر خودستایی نشه من فکر میکنم تنها مجموعه ای هستیم که این برای ما یه پارامتر تعیین کننده است ، چون که اعتقاد داریم امروز باید احترام مشتری را داشت و مردم تشنه محبت و احترام هستند و ما این را جزء وظایف خودمون می دونیم که اگر بخواهیم کسب و کار موفقی داشته باشیم طبیعتا" باید به این سوالی که شما مطرح کردید توجه ویژه داشته باشیم و نگاه ما همیشه همین بوده و هست ، تو بحث منابع انسانی ، همکارها و غیره ، خیلی دقت داریم روی این مسائل و برامون جزء کلیدی و مهم ترین مبحث مدیریتمون باشه.
با توجه با پایان قراردادها من در مجمع سالیانه با مالکین محترم که خیلی هم ارتباط نزدیکی با ما دارند خواهش کردم که سرمایه های یک مجموعه بهره بردارانش هستند و هرچند که زیبا باشه و با امکانات وقتی که کاسب خوب و حبیب الله نداشته باشه عملا" سرمایه ای نداریم.
در همین راستا صحبت ها انجام شده ، نظارت داریم ، قیمت ها مشخص شده و تاجاییکه امکان داره مالکانی که همه جوانب را درنظر می گیرند و قصد دارند اجاره بیشتری کسب کنند متقاعدشون می کنیم و سعی می کنیم کاسب های خوب را نگه داریم حتی اگه به دلایلی مثل هزینه باشه سعی می کنیم کمکشون کنیم و کاسب خوب را نگه داریم ،این حرف دلم هست ، این کار شده و خواهد شد. ولی به هر حال کسبه ای هم هستند که مشتری مداری یا موارد اسلامی را رعایت نکرده اند که به ریز ثبت شده است. اگه به واحد حراست تشریف ببرید می بینید که هر واحد پرونده داره و اگر آلودگی صوتی ، حضور به موقع در محل کار که خیلی برامون اهیمت دارهو احترام به مشتری است ،ورود و خروج ، ایستادن درب مغازه ، گران و ارزان فروشی ، نصب برچسب به روی شیشه ، حراج و فروش فوق العاده بدون مجوز وغیره که تحت عنوان کتابچه کورش به بهره برداران دادیم و براساس آن تصمیم گیری می شه، من زمان تمدید قرارداد اول کنترل می کنم که جزء فروشگاه های فاقد تخلف هست یا نه و مطمئنا" این اتفاق خوبی در سال آینده برای کورش خواهد بود.

- گفته شده که در فصل جدید مجموعه از برندها فقط دعوت می شود و فروشگاه های کوچک حذف شده و فقط برندها خواهند بود. درسته؟

* سوال خوبی پرسیدید ، چون این ذهنیت برای بعضی از کسبه عزیز وجود داره ، من این را تکذیب می کنم . یک مال یا مجتمع خوب یک سری ویژگی ها باید داشته باشه ؛ بحث غدایی ،تفریح ،سینمایی و فرهنگی ، شاپ و بازی های خوبش هست و بحث حضور برندهای معتبر در یک مجموعه.
در این راستا باید بگم با یک سری بوتیک و مغازه را فروخیتم چطور ما می تونیم این کار را بکنیم و اصلا" در یک مغازه 15 الی 20 متری جایی برای وجود نداره.
اما فضاهایی که در اختیار خودمون هست و بصورت استیجاری بوده و مالکش آقای دکتر فضلی هستند که عمدتا" هم بزرگ هستند از 100 متر تا 600 متر با برندها پر می کنیم که بحث برندینگ را هم در کورش داشته باشیم چون اینجا از همه نقاط تهران مشتری داره، نگاه ما از ابتدا به قشر متوسط و روبه بالا بوده ولی هنر این هست که تمام مخاطبین را جذب بکنیم ان شاالله

- اتفاق قشنگی در هنگام قرعه کشی خودرو هوندا افتاد ، وقتی نام برنده اعلام شد شما دستتون را بلند کردید و خدا رو شکر کردید؛ راجع به آن لحظه توضیح می دهید و اینکه چرا آنقدر خوشحال شدید؟

* لحظه قشنگی بود. چون من این جشنواره ها و قرعه کشی ها را در مجتمع های مختلف خیلی برگزار کردم وسعی کردم برنامه ها به گونه ای باشه که جلوگیری کنیم از موارد تقلب وموارد مشابه؛ در این زمینه هم ما اینجا خیلی تلاش کردیم که برگه اضافه انداخته نشه یا به نام فامیل و یا سایر موارد، این حس ششم من بود و دعا می کردم این جایزه به خانواده ای برسه که از نظر اقتصادی براشون گره ای را باز کنه ، که خداروشکر اون روز این اتفاق افتاد و یکی از بهترین روزهای من در کورش بود.

- در مجموعه کورش اقدامات خیریه خیلی انجام شده ، فعالیت های پردیس کورش ، کمپین اهدای خون ، فعالیت هایی برای محیط زیست و غیره. این یک اصل برای مجموعه کورش هست و به عنوان یک هدف مجزا در نظر گرفته شده؟

* قطعا" همینطوره ، شما به خیلی از موارد اشاره کردید واین یک رسالت هست، ما ایرانی هستیم و اینها جزء وظایف انسانی که به روی دوشمان نهاده شده است که نباید بی تفاوت باشیم.به علاوه مواری که شما اشاره کردید باید بگم از روز اول غرفه محک را داشتیم ،مریض های سرطانی را داریم بدون هیچ چشم داشتی و اینکه پولی اخذ بشه.در پردیس سینمایی کورش در ماه مبارک رمضان اتفاق های خوبی برای زندانیان جرائم غیرعمد افتاد وان شاالله در سال آینده این برنامه ها را بصورت زنده در کورش داشته باشیم.لذت بخش هست که گرهی را از کار کسی باز کنی و برای هر کسی که وجدان بیداری داشته باشه همینطوره.

- تا حالا شده در آسانسور باشید و یا در حال قدم زدن در مجموعه و چون شاید خیلی ها چهره شما رو بعنوان مدیرعامل اینجا نشناسد جلوی شما از بخشی انتقاد کنند، عکس العملتون در اون لحظه چیه؟

* ما خودمون یه مقدار شیطون هم هستیم ، بعضی وقت ها عمدا" با آسانسورها بالا پایین می ریم که حرف های مردم را بشنویم. بعضی وقت ها انتقادهای خیلی خوب میشه و بعضی وقت ها هم به حق نیست در هر صورت ما احترام می زاریم.چون اینجا مجموعه بزرگی هست و همه دسترسی به آسانسورها را بلد نیستند در ضلع جنوبی ازدحام بیش تری باشه اما باید این را بگم که در مال ها آسانسور برای افرادی مثل من و شما نیست بلکه برای سالمندان ، افراد معلول و ویلچری ، افرادی که فوبیا دارند و در موارد اضطراری استفاده میشه .برای آسانسوری که در کورش 17 طبقه را طی می کند دست کم 15 تا 17 دقیقه طول میکشه چون با اینکه اطلاع رسانی شده در جهت حرکت شاسی ها را بزنید باز هم متاسفانه هر دو تا شاسی را فشار می دهند و وقت بیشتری تلف میشه.
در مجتمع های تجاری استانداردی هست که پله برقی می تواند در ساعت 4300 نفر را در طبقات جابه جا کند حالا یک آسانسور با 10 یا 15 نفر از طبقه منفی 7 حرکت کنه و به بام در طبقه 6 برود یعنی 17 طبقه؛ قطعا" نارضایتی داره و بعضی وقت ها هم ضعف از مااست که باید اطلاعرسانی بشه که پله برق نزدیکه و غیره که در وقتشون بهتر صرفه جویی بشه.

_ مجموعه کورش را در مقایسه با مراکز فرهنگی تجاری خارج از کشور چطور ارزیابی می کنید و کدام یک از مراکز را به عنوان هدف نهایی برای کورش مناسب می دونید که در نهایت به آن نقطه برسد؟

* بله میشه این مقایسه را انجام داد اما من فکر می کنم مناسب نیست چون به لحاظ فرهنگی کشور ما متفاوت با جاهای دیگه متفاوت هست.ولی از نظر زیرساختی و مشابهت فرهنگی در کشورهای همسایه من می تونم به مال های ترکیه از جمله جواهر استانبول از لحاظ ظاهری و معماری اشاره کنم.

- یه ترانه براتون پخش می کنیم لطفا" احساس و نظرتون را بعد از شنیدن آن بگویید.(ترانه وطنم با صدای سالار عقیلی)

* خیلی قشنگ بود کاری از آقای عقیلی.موسیقی های که جنبه ملی داره برای من فوق العاده تاثیرگزار هست و لذت بخش. پیشنهاد می کنم از این ترانه ها در کورش بیش تر پخش کنید.

- به اختیار خودتون هست که اسم بیارید یا نه، اخلاق یکی از همکارها را بگید که شما تایید می کنید و اگر بقیه هم داشته باشن در فضای کاری می تونه خیلی خوب باشه.

*
در کورش همه همکارهای من هستند و همه را دوست دارم و یک رابطه دلی بین ما وجود داره و یه عشق خاص به کورش. همه عالی هستند و این را همه جا می گم. همه خوب ، صادق ، با پشتکار هستند و با علاقه کار می کنند.یه خاطره میگم که جالبه چون من در محیط های کارگری زیاد کار کردم و با افتخار می گم که خودم هم بچه کارگر بودم و هنوز که هنوزه هم اگر پول تو جیبیم کم بشه با عشق کارگری می کنم. من یه جمعه شب برای سرکشی اومدم یکی از همکارهای ما در واحد خدمات که محوطه بیرون را تمیز میکنهو اون حوضه بهشون واگذار شده و سنش بالاست و از شهرستان میاد را در طبقه منفی یک دیدم که آنجا نظافت و خدمات می رسوند به مردم، آروم زدم یه شانه اش و گفتم اینجا چی کار میکنی؟ برگشت دست من را به گرمی فشرد و یک جمله قشنگ گفت که برای من یه درس بود.گفت کورش مال من است فرقی نمی کنه اومدم اینجا کار داشتم و دیدم نظافت خوبی نداره وسایل را آوردم و تمیز کردم.بدون اینکه کسی بهش گفته باشه این کار را انجام داده و این حس قشنگی است.

- اگر بخواهید یه چیزی را از کورش حذف کنید اون چیه؟

*
چیزهایی که مردم را اذیت میکنه.مثلا" مردم تو ترافیک می مونن.ما پروژه هایی را برای چند سال آینده در نظر گرفتیم و حذف کردنش برای مردم خوبه. مثلا" کسانیکه آن طرف اتوبان پارک می کنند برای این طرف پل آمدن مشکل دارند حذف این پل و تبدیلش کردن به پل مکانیزه کار قشنگی است یا فرض کنید که مردم به خاطر ظرفیت محدود ما مجبورن در خیابان های اطراف پارک کنند، این پیاده روی را شاید در بخش سلامتیشون خوب باشه اما اگه ما بگیریمش خوبه و ما سعی کردیم حذف کنیم. ون رایگان گذاشتم در محدوده بچرخن و مردم را جا به جا کنند.مسائل زیادی هست که میشه اشاره کرد که حذف بشه نه تنها بد نیست بلکه خوب هم هست (با خنده ادامه می دهند)البته فکر می کنم شما سوال زیادی داشتید که راجع به واحد خاص یا چیز خاصی بود که اجازه بدید راجع بهش صحبت نکنم.

_ تعامل معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری و پرسنل زحمتکش نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی را چطور می بینید؟

* کاش من ابتدای صحبت هام از این عزیزان تشکر می کردم به خاطراینکه تعامل بسیار خوب و سازنده با نگاه ویژه به شهروندان،مجتمع کورش،همسایه ها و ترافیک و مسائل مختلف دارند.ما در ابتدا خیلی مشکل داشتیم و اگر این تعامل و جلسات نبود این اتفاقات خوب نمی افتاد. زمانیکه این جا افتتاح شده بود همسایه ها به خاطر مشکلاتی که به حق هم بود به خیابان ریختند ، سطل زباله آتش زدند ومشکلات دیگه اما اگه دقت کرده باشید از خیابان هجرت رد شده باشید حدود 2 الی 3 هفته پیش بنر تشکر از مدیریت کورش نصب کرده بودند.این ها در سایه همین تعاملات و احترام ها صورت گرفته.ما همفکری کردیم و در نتیجه امروزه نه تنها این مشکل برطرف شده بلکه امنیت هم ایجاد شده .برای کوچه ها با مجوز زنجیر کشیدیم، نگهبان ثابت گذاشتیم ، علاوه بر جای پارک خودشون برای مهمانانشون هم جا هست.

- لطفا" به این سوالات جواب های کوتاه بدهید.
چی خیلی عصبانیتون میکنه که بگید این یکی را دیگه نمی تونم تحمل کنم؟

* چیزی که خیلی عصبانیم میکنه دروغ هست و خیلی ناراحت می شوم مخصوصا" اگر طرف مقابل فکر کنه من متوجه نیستم.

_ اگه خودتون کورشی نبودید و با خانواده اینجا می آمدید کدام قسمت را بیش تر انتخاب می کردید؟ سینما ، خرید ، بازی و ... ؟

* حرف دلم را می زنم ، نه تنها کورش بلکه پالادیوم ، ارگ تجریش ، تیراژه و مجتمع های دیگه که در آینده ساخته خواهند شد به عنوان سرمایه ملی تلقی می کنم. درسته مشکلاتی برای همسایه ها دارند ولی ویژه هایی هم دارند. در کورش حدود 3000 تا شغل ایجاد شده. در بخش سینمایی ، فرهنگی ، هیئت مدیره ،550 تا مغازه که بعضی ها در 2 شیفت حدود 30 تا فروشنده دارند.همین ها را حساب کنید ارزشمند هست.کلانشهری مثل تهران با حدود 10 میلیون جمعیت نیاز داره به این مراکز که اشتغال ایجاد بشه ، به جای اینکه بریم کشورهای اطراف پول خرج کنیم و ارز خارج کنیم. بنابراین چون کورشی هستم این نیست که باید بیام کورش با خانواده مجتمع های دیگه هم می ریم اتفاقا" بعضی وقت ها خانم من معترض میشه این جا هم که اومدیم باز شما دنبال ساخت و ساز و مسائلی از این قبیل و مسائل مربوط به مال ها هست پیگیری می کنی. (با خنده) اخیرا" با خانواده رفته بودیم سیتی سنتر اصفهان و آنجا آنها خرید می کردند من همش به در و دیوار نگاه می کردم که مورد اعتراض واقع شدم .به هر حال همشون سرمایه ملی هستند و دوستشون دارم.کانالی هست که برای مجتمع های تجاری است همشیه دعوت به آرامش می کنمشون و می گم تجاربمون را در اختیار هم بزاریم و نگاه اینکه من مدیر فلان مجتمع هستم را دور کنیم و نگاه ملی داشته باشیم. اینقدر مشتری هست که با یکی و دو تا و ده تا مجتمع دچار کمبود مشتری نخواهیم شد مطمئن باشید.

_ نظرتون راجع به این کلمات ؛ کورش؟

* افتخار هر ایرانی است.ما سابقه تاریخی داریم و در قرآن به کورش با عنوان ذوالقرنین بهش اشاره شده و جایگاه ویژه ای برای هر ایرانی داره و من هم مستثنی نیستم.

- شانس؟

* (با خنده) این دیگه خیلی سخت بود. من خودم آدم خوش شانسی هستم.یک بار هم که تو قرعه کشی شرکت کردم بهترین جایزه را بردم.

- رادیو کورش؟

* بهتون تبریک می گم. رادیو کورش افتخاری است برای کورش، امکان خیلی خوبی هست که در کورش ایجاد شده و رضایتمندی هم ازش بوده چون من می پرسم از کسبه و مردم و جاهای مختلف.ان شاالله که اگه خوب هستید به سطح عالی برسیم و بتونیم مخاطب بهتری داشته باشیم و خدمات بهتری بدهیم در رادیو کورش که قطعا" با وجود شما عزیزان این اتفاق خواهد افتاد.

- به عنوان یک مدیر، مدیر بعدی را که دعوت می کنید تا رادیو کورش با میکروفن داغش برای مصاحبه مراجعه کنه چه کسی است؟ چه کسی را به این چالش دعوت می کنید؟

* من فکر می کنم ادب و احترام حکم میکنه رعایت یک سری مسائل را داشته باشیم و رعایت احترام بزرگتر از ابتدا در فرهنگ ما بوده ، هست و خواهد بود ،من فکر می کنم با جناب سرهنگ نوروزیان مصاحبه داشته باشید و در برنامه های بعدی با باقی دوستان.
یه خاطره یادم هست که در زمان افتتاح کورش بود و بدم نمیاد که براتون تعریف کنم ؛ آن زمان که کورش افتتاح شد خیلی شلوغ شده بود و هنوز هم تدابیر لازم برای ورود و خروج اندیشیده نشده بود یا کارساز نبود.ورودی از پیامبر بود خروجی از حکیم.مردم رعایت نمی کردند و بی انضباطی ترافیکی داشتیم،تازه باز شده بود زبان به زبان می چرخید و اطلاعاتش تو شبکه های اجتماعی می رسید و حداقل این بود که می گفتن بریم ببینیم چه خبره و باعث شده بود واقعا" همسایه اون روزهای اول خیلی اذیت بشن و من همیشه گفتم احترام همسایه ها را خیلی داشتم و دارم و در دین ما خیلی بهش زیاد تاکید شده و این حدیث رسول اکرم(ص) را هیچ وقت فراموش نمی کنم که فرمودند اگر مشکلی پیش نمی آمد تا چهل تا همسایه ارث تقسیم بشه ؛جالب هست بدونید که ارتباطشون با من خوبه و با تمام این مشکلات من را دوست دارند و ارتباط دوستانه و نزدیکی داریم. یه روز اون اوایل اینجا شلوغ شده بود ، سطل زباله ها را آتش زدند ، شب شده بود و آدم های زیادی تجمع کردند.هر کسی یه چیزی می گفت ، یکی می گفت آقا ساکت داره صحبت می کنه و خلاصه اینجوری، من هم دعوت به آرامش می کردم و صحبت می کردم، یکی از مسئولین مجتمع را هم که میدیدند بیش تر می آمدند سمت ما.حلقه زده بودند دور ما و خیلی شلوغ شده بود و واقعا" جو خطرناکی بود. جوری که یه مقداری ترسناک بود. یکی از این دوستان آمد گفت آقا این سوئیچ من ، ماشین من را تو این شرایط ببر تو خونه پارک کن من کاری ندارم ،دیدم شرایط و اوضاع خیلی بده و می گفتم خدایا خودت کمک کن چی کار کنیم.یکی از این افراد که همسایه دیوار به دیوار ما بود با یه ترفند خاصی من را صدا زد. گفت آقای میرعالی آقای میرعالی یه کاری پیش اومده سریع سریع لطفا"... من را از تو جمعیت کشید بیرون و منم رفتم سمتش و رفتیم به سمت مجتمع ، گفتم چی شده؟ گفت دیدم اوضاع خیلی خرابه الان کتک می خوری(با خنده) ماهم کلی ازش تشکر کردیم.البته واقعا" در تمام این مدت که در مجتمع کورش کار میکنم یک بار هم نشده که از همسایه ها خدای نکرده چیزی بشنوم که خوشایند نباشه، خیلی رابطه خوب و دوستانه ای با هم داریم.

- خیلی زیباست.وقتی در مجتمع قدم می زنی و می بینی که همه دوستی خاصی با مهندس میرعالی دارند و واقعا" زیباست که آدم مدیریت را داشته باشه و دوستی راهم به وجود بیاره، کاری که مهندس میرعالی انجام دادند.اگر فکر می کنید سوالی هست که ما نپرسیدیم و مطلبی هست بفرمایید و ممنون و متشکر که وقتتون را در اختیار ما گذاشتید.

* لطف کردید و ممنون از اینکه وقت گذاشتید.من هم از شما تشکر می کنم.صحبت خاصی نیست فقط سلام عرض می کنم خدمت همه کورشی ها ان شاالله که کسب و کارشون هر روز رونق بهتری داشته باشه که این خواسته قلبی ما هست که بتونیم شرایطی را فراهم بکنیم که این دوستان حداکثر استفاده را داشته باشند.

- ما هم تشکر می کنیم جناب آقای مهندس میرعالی خیلی لطف کردید وقتتون را در اختیار ما گذاشتید و از اینکه صبورانه پاسخگوی سوال ها بودید ازتون بازهم تشکر می کنیم.


 مهندس میرعالی مصاحبه با رادیو کورش
مهندس میرعالی
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر