مدیر حراست کورش مال مقابل میکرفن داغ رادیو کورش

اپلیکیشن اندروید رادیو کورش
۱۳۹۵/۱۲/۱ یکشنبه
(56)
(0)
مدیر حراست کورش مال مقابل میکرفن داغ رادیو کورش
مدیر حراست کورش مال مقابل میکرفن داغ رادیو کورش
در ادامه  مصاحبه های رادیو کورش با مدیران این مجموعه مدیر بخش حراست کورش مال  نیز در مقابل میکروفن داغ رادیو  قرار گرفت. در ادامه مشروح مصاحبه جناب آقای سرهنگ نوروزیان را خواهید خواند ، ضمن اینکه فایل صوتی این مصاحبه نیز در همین بخش قرار داده شده است که قابل شنیدن می باشد.
  • سلام عرض می کنیم خدمت شما جناب سرهنگ نوروزیان ، مدیر محترم بخش حراست کورش مال ؛ اجازه بدید در همین ابتدا تشکر کنیم به خاطر اینکه وقتتون را در اختیار شنوندگان رادیو کورش گذاشتید .
عرض سلام و ادب دارم خدمت شما و شنوندگان گرامیتون ؛ سپاسگذارم که فرصتی فراهم شد تا در خدمت شما و شنوندگان رادیو کورش باشم.امیدوارم که مطالب مفید و مناسبی را که در زمینه کاری بنده به عنوان  مدیر بخش حراست کورش مال هست به شنوندگان عزیز تقدیم کنیم.
  • لطفا" از خودتون یه کم بیش تر توضیح می دهید که شنوندگان رادیو کورش بیش تر با شما آشنا بشن.
بله.من سی و چهار سال در حرفۀ پر تلاش و سخت نیروی انتظامی ماموریت های مختلفی انجام دادم و دو سال هم که در خدمت مجموعه کورش هستم و تجربه خودم را در طی این سال ها به همکاران و مردم عزیز ارائه می دهم.
  • چطور شد که شما هم یه کورشی شدید؟
بعد از خدمت پر فراز و نشیب من در صحنه های مختلف نیروی انتظامی در سال 92 بازنشست شدم و تقریبا یک سال در خدمت خانواده بودم و بعد توسط یکی از دوستان خوب خودم به این مجموعه معرفی شدم که به حمدالله مدیران این مجموعه همگی  دلسوز هستند و در خدمت مردم و بنده هم سعی می کنم با تجارب خودم در خدمت مردم باشم.
  • با توجه به اینکه شما مدیر بخش حراست هستید لطفا در مورد اینکه وظایف حراست دقیقا چه چیزهایی هست توضیح بفرمایید .
متشکر. سوال خوبیه. حراست ،  مجموعه کارهایی را انجام میده که درجهت پیشگیری از وقوع تخلفات و جرائم هست. ما باید فضا و شرایطی را فراهم بکنیم که نیروهای ما در درجه اول خوب انجام وظیفه بکنند و از طرفی هم آموزش هایی که برای مراجعین محترم داریم که از بروز اتفاقات جلوگیری کنیم. این توضیح کلی از وظایف بخش حراست هست که ان شاالله در بخش های بعدی بیش تر توضیح خواهم داد.
  • با توجه به اینکه مجموعه کورش منحصر بفرد هست و متفاوت نسبت به همتایان خودش ؛ آیا فعالیت در بخش حراست این مجموعه تفاوت هایی داره؟ چه تفاوت هایی؟
بله کار تو این مجموعه قطعا ویژگی های خاص خودش را داره و ما با همکارهایی که تو بخش حراست هستند ساعت ها برای مقدمات آموزش صحبت می کنیم ، نضارت بر عملکردشون داریم ،آسیب ها بررسی می کنیم، نسبت به هر حادثه ای یا حتی اختلاف نظر که یک مراجعه کننده با مجموعه همکاران ما داشته باشند را رصد می کنیم که با پیشگیری بتونیم از رخ دادن اتفاقات جلوگیری کنیم.کار ما دو بخش دارد؛ یکی امور کارکنان خود ما در بخش حراست و یکی امور مجتمع که شامل امور عزیزان بهره بردار ، سینماهای اینجا و غیره. که با توجه به جمعیتی که گاهی در مجتمع به ده تا بیست هزار نفر بطور شناور می رسه ،  کنترل رفت و آمدها و پیشگیری  از اتفاقات نیاز به آموزش و دقت در عملکرد زیاد دارد .
  • در کورش مال گاهی اوقات اتفاقات خاصی می افته که نیاز به تدبیر لحظه ای و سریع بخش حراست داره؛ مثل قراری که چندی پیش جوانان در فضای مجازی گذاشته بودند و کورش مال را برای تجمع انتخاب کردند.در مورد اینطور اتفاقات بیش تر توضیح می دهید .
بله ؛ البته باید بگم که ما رصد مجازی داریم و بموقع بررسی می کنیم.ارتباط خوبی با پلیس امنیت داریم. برای مثال در هجده خرداد سال گذشته که من یادم هست اولین روز از ماه مبارک رمضان بود و ما از قبل در اطلاع بودیم و با کسانیکه در صدد این دعوت دوستان بودند ارتباط برقرار کردیم . ماهیچ وقت مخالف حضور نیستیم اما باید در چهارچوب باشد. ما وظیفه داریم برای کسبه امنیت اقتصادی برقرار کنیم و اجازه ندهیم که آسیبی به کسبشان وارد شود. اگر حرکتی از طرف افراد ناآگاه بخواهد به مجموعه کورش و یا حتی در ادامه آن به نظام آسیبی وارد کند ما برخورد میکنیم ، البته نه فیزیکی بلکه با ممانعت از حضور و برخوردمون هم صد در صد قانونی است.
  • ما هم تشکر می کنیم که اینقدر مهندسی شده و عالی اتفاقات را مدیریت می کنید.آقای نورویان آیا جذب شدن در بخش حراست مجموعه کورش کار خیلی سختی هست؟
هم خیلی سخته و هم خیلی آسان.سختیش به خاطر شرایطی مثل تحصیلات در درجه اول ،منش اخلاقی و رفتاری که در مصاحبه ها مورد ارزیابی قرار می دهیم ، خدمت سربازی که آن فرد با حداقل ها آشنا شده باشه و البته رعایت نظم با توجه به اینکه من خودم سبقه نظامی دارم برام خیلی مهمه . ما وقتی کاری را قبول می کنیم به آن متعهد می شویم و دیگه آدم آزاد قبل نیستیم.عزیزان هیجانی به کار نکند چون کار ما واقعا سخته. به خاطر شرایط کار 8 ساعت سرپا ایستادن و  در ارتباط با افراد مختلف بودن. همیشه حق با مشتری است و ما برخورد و رفتار فیزیکی یا خارج از قواره را نمی پذیریم.اگر کسی بخواهد کار یاد بگیرد ما در خدمتشون هستیم.
  • در هنگام گزارش هایی که رادیو کورش تهیه می کنه یا حتی در موارد دیگه دیدیم که مامورین حراست عکس برداری می کنند ، در این مورد توضیح می دهید.
الآن عصر آی تی هست و ما سعی کردیم بروز باشیم.کانال هایی را داریم و از همکارانمان که آشنا تر هستند خواستیم در فرصت هایی که ضرورت داره مستندسازی کنند.البته قطعا با رعایت ضوابت اخلاقی. عکس های ما طبقه بندی هست و همکارانمان به هیچ وجه اجازه ندارند آن ها را در فضای مجازی به عنوان مستندی ارائه بدهند.مجتمع های ما دوربین های زیادی داره و موارد را رصد می کنیم.این رصد به منزله کار شخصی نیست بلکه کنترل اجتماعی است. موارد جالبی هست که ما از بروز اتفاق با همین دوربین ها پیشگیری کردیم و در صورت بروز چطوری برای کشفش اقدام کردیم.
  • آیا در آینده برنامه دارید که بخش حراست کورش از لحاظ سیستمی  و تجهیزات بروز و تکمیل تر بشه ؟
بله. نگاه ایمنی هم باید داشته باشیم.جا داره همین جا تسلیت بگم خانواده شهدای پلاسکو. ما اعتقاد داریم حادثه خبر می کنه البته با پیشگیری کردن مثل سیگار نکشیدن در مجموعه که البته اکثرا عزیزان رعایت می کنند. دنیای تکنولوژی حرف اول را میزنه و برنامه های آتی مجموعه به سمتی هست که نقاط آسیب پذیر که احتمال بروز اتفاقات بیش تر هست را تجهیز تر کنیم.
  • حضور هنرمندان در کورش زیاد هست ، شما چه تدبیری داشتید تا آنها بتوانند با آرامش به مجموعه بیایند و بازدید کنند؟
سوال خوبیه. اسم مجموعه ما تجاری فرهنگی است و بار فرهنگی زیادی داره. ما با همکاری پردیس کورش بصورت آنلاین و در هرلحظه از وقایع مطلع می شویم و از همکارانمان افرادی را آموزش دادیم که نگاه هنریشان به نگاه احساسی شان غالب باشه. فکر نمی کنم تا الآن هنرمندی به کورش آمده باشه و فضای استقبال را مناسب ندیده باشه.ما در خدمت هنرمندان هستیم ولی انتظاراتی را هم داریم که هنرمندان خوبمون رعایت می کنند.
  • پنجشنبه و جمعه های مجموعه کورش خداروشکر فوق العاده است ولی نیاز به همکاری ارگان های دیگه مثل نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی نیز هست.آیا همکاری سایر ارگان ها به اندازه کافی بوده یا نیاز مساعدت بیش تری هست؟
من چون خودم در کسوت پلیس بوده ام نه اینکه بخوام دفاع کنم ، الحق و النصاف عزیزان همیشه همکاری لازم رادشته اند.ما با منطقه 5 راهنمایی و رانندگی و یا سرکلانتری نیروی انتظامی منطقه جلسه داشتیم و خوشبختانه تعامل زیادی وجود داره.البته انتظار ما همکاری مردم و کسبه نیز هست.
  • آیا برای پارک خودرو ها تدبیری اندیشیده شده؟
من جا داره از جناب آقای مهندس میرعالی تشکری داشته باشم که ظرف مدت این دو سالی که در خدمت این برادر بوده ام از فکر ایشون ، تجاربشون و نگاه بلندشون لذت بردم چون همیشه نگاهشون ایجاد فضای امن و بی دغدغه بوده بخصوص برای همسایگان مجتمع.زمینی در نزدیکی مجموعه هست که داره آماده میشه و با شهرداری منطقه هم هماهنگی بعمل آمده که به پارکینگ تبدیل بشه.البته طرح های دیگه ای هم برای تسهیل در عبور و مرور با مسئولین مطرح شده است و ان شالله در آینده برنامه های خوبی صورت می گیره.
  • اگه بازدیدکنندگان وسایلی را گم کردند باید به حراست مراجعه کنند؟
ممنون از سوالتون.من همیشه توصیه می کنم سعی کنیم با حواس جمع چیزی را جا نزاریم و پیشگیری داشته باشه.ما مورد داشتیم کسانی خودرو را در پارکینگ روشن گذاشته و ماشین را ترک کرده اند!!!  واقعا عوامل ما گرفتار اتفاقاتی می شن که عجیبه.یا تلفن همراه روی صندلی جا می زارن و بعد مدعی می شوند که سرقت شده، البته این در مواردی درست هست.خود فرد در جلوگیری از این اتفاقات خیلی تاثیر داره.الان ما تعداد زیادی کارت عابربانک ، کارت شناسایی و سایر وسایل را داریم که گم شده است و مراجعه نکرده اند.
  • خاطرۀ زیبایی دارید که برای ما تعریف کنید؟
من افتخار دارم تقریبا در بیش از نیمی از کشور خدمت کردم و تو هرجا خدمت کردم بهترین فرهنگ ها را دیدم و مردم ما بهترین مردم دنیا هستند و الآنم با اینکه پنجاه سالم هست حاضرم مثل یک افسر جوان در نقاط مرزی خدمت کنم.من از تجربه خودم در کورش میگم.ما نیروهایی داریم که در خدمت شما هستند و آرامش را برای شما به وجود بیاریم اما انتظاراتی هم داریم. همکاران خدمات ، پارکینگ یا حراست و غیره همگی زحمت می کشند و انتظار متقابل ما از مردم رعایت حال همکارانی است که اینجا برای ایجاد فضای مطلوب زحمت می کشند.
  • تا حالا شده بین مردم باشید و با توجه به اینکه شاید شمارو نشناسند ببینید که آنها در حال انتقاد  از مجموعه یا حراست هستند؟عکس العملتون چی بوده؟
بله اتفاق افتاده و مردم درست می گویند. من در مقابل انتقاد موضع نمی گیرم. مردم درست می گویند ولی شاید از اتفاقات پشت پرده خبر ندارند که من موظفم با آرامش به آنها توضیح بدهم. بطور مثال نمازخانه مجموعه کورش به همت حاج آقا طاهریان که خیلی پیگیر بودند و برای نماز جماعت اینجا تشریف میارند و مدیران کورش مال در جای وسیع تر و بهتری در همین هفته افتتاح می شود اما جالبه بدونید که در این مدت درمورد نمازخانه قدیم که فضای کوچکی داشت خیلی انتقاد شد ؛ همگی درست بود اما ما وظیفه داشتیم توضیح بدهیم تا آگاه بشن.
همکاران ما اتیکت نام دارند تا مردم با آن ها بیش تر آشنا شوند و همکاران هم بدوند که قابل شناسایی هستند. ما حتی فرم انتقادات داریم.حتی من به همکاران خودمان این فرصت را دادم که از من انتقاد کنند.
  • اگر بخواهید یک نفر یا چیزی را از کورش مال حذف کنید آن چی هست؟
البته خودم.من درمورد خودم می تونم نظر بدهم.حذف در موقعی هست که نیازی به وجودش نباشه اما اینجا همه چی با نگاه بهره وری و درست تعریف شده که من جا داره از جناب آقایان دکتر فضلی ،بزازان ، مهندس میرعالی و سایر کسانیکه صاحب نظر هستند تشکر کنم.البته اخلاق و رفتار بد باید حذف شود.
  • سوال کوتاه ، جواب کوتاه//// چی خیلی اذیتتون می کنه که بگید این یکی را دیگه نمیشه تحمل کرد؟
(باخنده) من جواب کوتاه نمی تونم بدم و این یکی را دیگه نمیشه تحملش کرد.
  • نظرتون در مورد این کلمات: "قانون"
بسیار قابل احترام
  • محمدرضا گلزار در کورش
قابل احترام ، هنرمندی با سابقه
  • تهاجم فرهنگی
بسیار خطرناک و به عنوان ناتو فرهنگی
  • رادیوکورش
بسیار دوست داشتنی ، با مجریان بسیار خوبش که شما عزیزان هستید. من در مواقعی که درحال بازدید هستم پیام های رادیوی شما برای من آموزنده و ارزشمند هست و امیدوارم مردم استفاده کنند.
  • می دونید چه کسی را شما را به چالش میکروفن داغ رادیو کورش دعوت کرد؟
آفرین درست حدس زدید
  • قبل از آخرین سوال به عنوان جمع بندی صحبتی دارید خوشحال می شویم بفرمایید.
بله باز هم از جناب آقای مهندس میرعالی به خاطر حسن نظرشون تشکر می کنم امیدوارم که بتونم در مجموعه کورش خدمت رسانی مطلوب را داشته باشم . تشکر می کنم از شما عزیزان که زحمت کشیدید و این فرصت را فراهم کردید.ان شاالله همیشه شرایطی را فراهم بکنیم که اتفاقی رخ نده و پیشگیری داشته باشیم که وظیفه ما درحراست بخشیش همین هست.
  • شما چه کسی را به این چالش دعوت می کنید  و پیشنهاد می کنید که در مقابل میکروفن داغ رادیو کورش قرار بگیره و پاسخگوی سوالات ما باشه؟
البته همه عزیزان در حوزه کاریشون صاحب نظر و با تجربه هستند ، برای من سخته اما توصیه می کنم جناب آقای یونسی مدیر اداری مالی مجموعه باشند چون بحث های خوب و جالبی را می تونند مطرح کنند.
جناب آقای سرهنگ نوروزیان از اینکه وقت خودتون را با رادیو کورشی ها تقسیم کردید سپاسگزاریم و ممنون که با صبر و حوصله پاسخگوی سوالات ما بودید ان شاالله  همیشه موفق و سربلند باشید.


 
 
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
طراحی شده توسط شرکت طراحی سایت و سایت ساز آنلاین یوتابطراحی شده توسط شرکت طراحی سایت و سایت ساز آنلاین یوتاب