menusearch
radiokourosh.ir

" هزار پا " بی رقیب ، همچنان در صدر جدول فروش هفتگی سینما

اپلیکیشن اندروید رادیو کورش
۱۳۹۷/۶/۱۵ پنج شنبه
(0)
(0)
" هزار پا " بی رقیب ، همچنان در صدر جدول فروش هفتگی سینما

رادیو کورش _ استقبال از فیلم «هزارپا» با وجود کاهش فروش نسبت به هفته‌های گذشته همچنان بی‌نظیر است. این فیلم در هفته نهم اکرانش نیز فروشی میلیاردی تجربه کرد و با فروش هفتگی ۲ میلیارد ۷۱ میلیون تومان با اقتدار صدرنشین جدول فروش هفتگی بود. هزارپا که با ۱۷۸ سالن بیشترین تعداد سالن را در اختیار دارد، این هفته خود را به مرز ۳۴ میلیارد تومان نزدیک کرد و به احتمال فراوان هفته آینده یعنی آخرین هفته اکرانش قبل از شروع ماه محرم، ۳۵ میلیاردی می‌شود و فاصله‌اش را با پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران به پانزده میلیارد می‌رساند.

«تنگه ابوقریب» ساخته بهرام توکلی نیز در ادامه روند صعودی خود موفق شد این هفته نیز با حفظ مخاطبانش به فروش هفتگی ۷۴۳ میلیون تومان دست یابد و مجموع فروشش پس از چهار هفته اکران از مرز ۳ میلیارد گذشت. اکران مردمی‌های متعدد «تنگه ابوقریب» که با حضور بازیگران فیلم همراه بود عموما با استقبال فراوانی روبرو شد و همین امر در فروش فیلم به ویژه در تهران و مشهد تاثیر بسزایی داشت.

«دم سرخ‌ها» با فروش هفتگی ۳۳۱ میلیون تومان و «کاتیوشا» با فروش هفتگی ۲۲۶ میلیون تومان دو فیلم دیگری بودند که به ترتیب در رتبه سوم و چهارم قرار گرفتند.

«کاتیوشا» ساخته علی عطشانی پس از شش هفته اکران نتوانست مجموع فروشش را به دو میلیارد برساند. این فیلم در بین کمدی‌های در حال اکران کمترین تعداد سالن را در اختیار دارد.

جایگاه پنجم جدول فروش هفتگی متعلق به فیلم «شعله‌ور» جدیدترین ساخته حمید نعمت الله بود. این فیلم که در جشنواره فجر بسیار مورد توجه منتقدان و سینمادوستان قرار گرفته بود با وجود تعداد سالن‌های کم توانست پس از سه هفته، نیم میلیاردی شود.

این هفته دو فیلم «داش آکل» و «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» نخستین هفته اکران خود را پشت سر گذاشتند که هر دو فیلم آغاز ناامید کننده‌ای داشتند.

«داش آکل» تنها با در اختیار داشتن ۲۴ سالن و با فروش هفتگی ۶۵ میلیون تومان علی‌رغم فروش نامطلوب، توانست در جمع هفت فیلم پرفروش هفته جای گیرد. «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» با ۱۳ سالن به فروش ۲۸ میلیون تومان رسید.

 

اتفاق ویژه هفته:

بیستمین «جشن خانه سینما» در حالی برگزار شد که فیلم «بدون تاریخ بدون امضا» بیشترین جوایز را به خود اختصاص داد. «خوک» هم با ۳ جایزه در رتبه دوم بیشترین دریافت‌کننده جوایز قرار گرفت. این جشن با ریاست علی نصیریان و به همت خانه سینما، شنبه ۱۰ شهریور برگزار شد.

 

حاشیه هفته:

حامد بهداد بازیگر سینما در مراسم جشن خانه سینما خواستار آزادی فعالان محیط زیست زندانی شد و گفت : «هر کس که نگذارد برای آبادانی این ملک، محیط زیست‌اش، سبزینگی‌اش، آب و آبادانی‌اش فعالیت کنیم، هر کسی که مانع این هدف وارسته ما شود، خائن و دشمن ماست.»

روزنامه کیهان در واکنش به این اظهارات نوشته کسانی که حامد بهداد از آنها حمایت کرده فعال محیط‌ زیست نیستند بلکه «جاسوس» هستند!

از دیگر حاشیه‌های این دوره از جشن خانه سینما، تاکید به برگزاری یک مراسم صد دقیقه ای بود اما این مراسم در مدت زمانی طولانی‌تر برگزار شد. همچنین عدم حضور چهار نفر از اعضای هیئت‌مدیره خانه سینما نیز اتفاقی کم سابقه محسوب می‌شود. به طوری که فاطمه معتمد آریا، علی قائم‌مقامی، کامران ملکی و ابراهیم حقیقی، چهار عضو هیئت‌مدیره خانه سینما در این جشن حضور نداشتند. دلیل اصلی غیبت این افراد، اختلاف نظر آنها با منوچهر شاهسواری ، مدیرعامل خانه سینماست. اختلافی که در جریان استعفا و مصاحبه اخیر کامران ملکی نیز برملا شد.

 

ترین‌های هفته:

بیشترین فروش افتتاحیه بین فیلم‌های اکران شده در هفته گذشته، فیلم «داش آکل» با فروش ۳۰ میلیون تومان

پرفروش‌ترین سینما تهران، «پردیس کوروش» با فروش هفتگی ۷۰۵ میلیون و ۲۳۱ هزار تومان

پرفروش‌ترین سینما سایر شهرها، «پردیس هویزه مشهد» با فروش هفتگی ۱۶۶ میلیون و ۵۳۶ هزار تومان

بیشترین اکران مردمی با حضور عوامل فیلم «تنگه ابوقریب» ساخته بهرام توکلی

بیشترین کاهش فروش نسبت به هفته گذشته، فیلم «خاله قورباغه» با کاهش فروش ۳۳ درصدی