menusearch
radiokourosh.ir

آینده مراکز تجاری از نگاه مدیرعامل کورش مال+فایل تصویری

اپلیکیشن اندروید رادیو کورش
۱۳۹۹/۱/۱۹ سه شنبه
(2)
(0)
آینده مراکز تجاری از نگاه مدیرعامل کورش مال+فایل تصویری
آینده مراکز تجاری از نگاه مدیرعامل کورش مال+فایل تصویری

مهندس میرعالی مدیرعامل کورش مال، با تحلیل وضعیت مراکز تجاری و صنعت ریتل در دوران کرونا و پس از آن موارد مورد اهمیت را مورد نقد و بررسی قرار داد .در ادامه مشروح این مصاحبه را می خوانید:

+ برنامه های شما در زمینه مدیریت هزینه ها چیست؟ آیا با کاهش نیرو هزینه ها را جبران خواهید کرد؟

وضعیت به وجود آمده وضعیت خوبی برای اقتصاد دنیا نبود و چین با رشد 6 درصد به 4.5 درصد رسیده است. اقتصاد بستگی به عرضه و تقاضا دارد و ایران نیز شرایط متفاوتی مثل وابستگی به نفت ، تورم بالا و شرایط تحریم را دارد.اینجور عوامل اقتصاد ما را دچار شرایط سخت تری کرد اما باید با همدلی از این موارد عبور کنیم.

قصد کاهش نیرو به هیچ عنوان نداریم چون آنها قشر آسیب پذیر جامعه ما هستند. ما حدودا ما احتساب پردیس سینمایی و شهربازی ژوپیتر 500 نفر پرسنل مستقیم داریم و 4000 شغل در کورش مال باتوجه به کسبه و سایر موارد ایجاد شده است. بنابراین مشکلات خاص خودمان را داریم و باتوجه به اینکه کرونا اخبار متفاوتی دارد و زمان اتمام آن کاملا مشخص نیست و حتی تا یکسال دیگر هم از حضور آن بعضا خبر میدهند برنامه ای درجهت کاهش نیرو بمنظور کاهش هزینه ها نداریم.

+ چه برنامه هایی از نظر حفظ نکات بهداشتی پس ازبازگشایی مجموعه دارید تا با خیال آسوده تری مردم حضور پیدا کنند؟

باتوجه به وظایف گروه صنعتی گلرنگ و حضور 20000 نفر پرسنل که 24 ساعته فعال هستند و مواد شوینده تولید می کنند بدون توقف داریم کار می کنیم در خصوص کورش مال ضدعفونی خواهیم داشت.ما استفاده از ماسک و دستکش را برای همه پرسنل اجباری می کنیم و ضدعفونی دست مراجعه کنندگان در هنگام ورود به مجموعه خواهیم داشت و درخواست می کنم که همکاری لازم را با پرسنل ما داشته باشند.

+ بخشیدن اجاره ها تا کی می تونه موثر باشه با توجه به اینکه در این امر کورش مال پرچم دار بوده و در سخت ترین شرایط به کمک کسبه آمد اما نیاز به یک همکاری دوطرفه است؛ در مقام مدیرعامل کورش مال انتظارتون از کسبه در این شرایط چیست؟

امروز بخشیدن اجاره ها مشکل کسبه را حل نخواهد کرد بخصوص کسبه مغازه های کوچک که کلی خرید کردن با توجه به فروش شب عید چک دارن که داره برگشت می خوره ، هزینه های معیشتی دارن و... ما در مدیریت مال ها مطمئن باشید با چالش های جدی رو به رو خواهیم بود. ما در کورش مال اجاره ها را در اسفند و فروردین بخشیدیم و می خواهیم مالکین با مستاجرین کنار بیان اما مالکینی داریم که خرده مالک هستن در مراکز تجاری و با فروختن ملک مسکونی خود یک واحد مغازه خریده و از اجاره آن کسب درامد می کنند با آن باید چی کار کرد؟ مالک فروشگاه کارمندان خود را چه کنند؟ آنها قشر ضعیف هستند و اگر یک ماه حقوق نگیرند خوانواده شان با مشکل مواجه می شوند . بیمه انها چه می شود.

ما در کورش مال با 500 نفر پرسنل در فروردین ماه فقط یک میلیارد تومان حقوق و حدود 200 میلیون تومان بیمه باید پرداخت کنیم اما وقتی کسبه ای نیست از کجا باید شارژ بگیریم.منابع آن ها از کجا باید تامین شود.

اما در راستای مسئولیت اجتماعی مراکز خرید باید تعطیل کردیم و کاملا منطقی است و اگر لازم باشد باز هم ادامه می دهیم اما هر دو سوی قضیه را باید دید.

در اسفندماه ما با 20 نفر از مدیران مراکز خرید هم اندیشی داشتیم و درخواست های خودمان را برای اصناف و مراکز مرتبط ارسال کردیم که متاسفانه هنوز جوابی نگرفتیم ما مثل زنجیره به هم وصلیم و متاسفانه اتحدیه نداریم.مدیریت مراکز تجاری کشور باید اتحادیه داشته باشد و صنعت جدیدی است که با انجمن مسئله حل نمی شود. عدد مشخصی وجود از تعداد شاغلین در کل مراکز خرید ایران وجود ندارد و نیاز هست در این زمینه کار شود.

ما در مدیریت مراکز تجاری کشور از قانون تملک آپارتمان ها استفاده می کنیم که سال 64 آخرین نسخه آن بازبینی شده و چاره ای نداریم که در این صنعت بزرگ جدی تر فکر کنیم،این صنعت اشتغال زاست.

+ پیشنهاد شما برای مراکز خریدی که در استانه افتتاح بودند چیست؟

امسال اقتصاد جهانی کرونایی است و اقتصاد ایران کرونایی تر است، بهترین زمان برای بازگشایی با توجه به شرایط الان نیمه دوم سال است که دلایل مختلفی دارد .

+در دوران پسا کرونا بحث اجاره و اجراه داری جمع میشه و سهم از صندوق می شود یا به روال عادی بر می گردیم؟

به حالت عادی خودش بر می گرده با قانون مالک و مستاجر را در کشور داریم و قطعا به روال عادی خودش بر می گردد.

+پیش بینی شما برای سال 99 چه هست؟

من مثبت اندیش هستم اما امسال سال سختی است و چیزی که خیلی مهم است هم اندیشی بیش تر است و باید بیش تر تلاش کنیم.با بازگشایی مراکز در هفته اینده مردم بازهم خیلی نخواهند امد و خرید نخواهند کرد.

اما امروزه باید به سمت دیجیتالی شدن بریم مثل دیجی کالا و اکالا در ایران یا امازون در دنیا که موفق هم هستند. باید به سمت دیجیتال مارکتییگ بریم ، نیازهای مردم را از خرید اینترنتی بر طرف کنیم و با کم کردن اضطراب صبور باشیم تا به روزهای اوج برگردیم

+ کی به دوران رونق مراکز خرید برمیگردیم ؟

ما ماه مبارک رمضان را پیش رو داریم و بعد محرم و صفر و امتحانات هم دیرتر شده که همه این ها باعث میشه نیمه اول سال 99 را خیلی خوب در نظر بگیریم اما قطعا نیمه دوم سال خوبی خواهیم داشت.

+راه حل برای رونق مراکز خرید پس از کرونا چیست؟

جشنواره هماهنگ همه مراکز خرید زیباست و نشانه همدلی است اما اگر هم نشد هر مرکز خریدی برای خودش باید برنامه ریزی کند جشنواره داشته باشه که یکی از این راه حل ها است ، در حوزه دیجیتال مارکتینگ و ایسنتاگرام هم میشه الان درکنار مردم باشیم

+ در نهایت سوالی که توسط مدیریت مرکز تجاری عرش آجودانیه مطرح شده است؛ رویکرد اخذ شارژتان پس از بازگشایی به چه صورت خواهد بود؟

جلسه در هیئت مدیره نداشتیم ولی خودمان هم نگرانیم، پیشنهاد من این بود به کسبه فشار نیاریم، کسبه وقتی کسب و کارشان رونق دارد در همه هزینه ها مشارکت میکنند اما الان فشار روشون زیاده اما نمیشه از طرفی هم شارژ نگرفت

من با خیلی از عزیزان در مراکز تجاری ارتباط دارم و از تجارب هم استفاده میکنم در نهایت سخنانم را با یک بیت شعر به پایان می رسانم ما زنده به آنیم که آرام نگیریم ، موجیم که آسودگی ما عدم ماست.

 

 
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر