menusearch
radiokourosh.ir

صدای پردیس کورش ، یکشنبه 16تیر 1398 +خبر صوتی

اپلیکیشن اندروید رادیو کورش
۱۳۹۸/۴/۱۶ یکشنبه
(0)
(0)
صدای پردیس کورش ، یکشنبه 16تیر 1398 +خبر صوتی
صدای پردیس کورش  ، یکشنبه 16تیر 1398  +خبر صوتی

رادیوکورش -

+ نام فرودگاه بین‌المللی بندرعباس به شهدای پرواز ۶۵۵ تغییر یافت تا آرزوی پرویز پرستویی پس از ۱۱سال درباره تغییر نام این فرودگاه محقق شود.

۱۲تیر و در سالگرد هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافربری ایران با ۲۹۰ مسافر و خدمه بوسیله ناو آمریکایی وینسنس بر فراز خلیج فارس، پرویز پرستویی با انتشار تصویری از خود کنار تابلوی فرودگاه بین المللی بندرعباس، در اینستاگرام نوشت: «امروز ۱۲ تیرماه، سالروز شهادت دویست و نودنفر سرنشینان هواپیمای ایرباس است که سی و یک سال پیش توسط ناو وینسس که با چکاندن ماشه کاپیتان ویلراجرز به قعر دریای نیلگون خلیج فارس رفته و همگی به شهادت رسیدند که ۶۶ نفر ازآنان کودک بودند.

یازده سال پیش با حبیب احمد زاده به همراه عده کثیری از هنرمندان در محل وقوع حادثه مراسم سالگرد این عزیزان را برگزار کردیم و در آنجا بود که از مسئولین وقت تقاضاکردم که نام فرودگاه بندر عباس را بنام شهدای ایرباس تغییردهند که متاسفانه نتیجه ای نداد. امسال که شهردار و شورای شهر تهران نام کوچه‌ای را به نام زنده یاد استاد جمشید مشایخی کردند، باز بیاد شهدای ایرباس افتادم و با گذاشتن پستی از مسئولین دست اندرکار گله کردم.

چند روزی نگذشت که مدیر کل فرودگاه‌های کشور آقای مهندس امیر مکری تماس گرفتند و گفتند ما میخواهیم ایده شما را عملی کنیم، جلسه‌ای برگزار شد و در نتیجه با تلاش و پیگیری ایشان و دیگر مسئولان هواپیمایی کشوری انتخاب نهایی نام فرودگاه صورت پذیرفت.

سپاس از همه عزیزانی که در این حرکت مهم سهیم بودند. روح همه شهدای پرواز ۶۵۵ شاد و یادشان گرامی باد.»

+مجموعه فیلم سینمایی «کاغذ شطرنجی» شامل چند فیلم پلیسی است که فیلمبرداری اولین قسمت آن در مرداد آغاز می‌شود.

مهدی زمین پرداز بازیگر نقش اصلی فیلم است. وی نقش یک بازپرس جنایی را بازی می‌کند.

قصه این این فیلم سینمایی در سال ۱۳۶۰ در تهران روایت می‌شود. بهروز افخمی فیلمنامه این اثر را بر اساس قصه‌های واقعی به نگارش درآورده است. وی قصه این فیلم‌های سینمایی را از خاطرات یک بازپرس دادگستری به نام ناصر بیگدلی گرفته است. این بازپرس دایره جنایی پس از بازنشستگی قصد چاپ خاطراتش را دارد و افخمی ویراستار یکی از داستان‌هایش بوده است، این سینماگر اجازه ساخت یکی از داستان‌ها را به همراه موافقت ضمنی برای ساخت چند داستان دیگر از این بازپرس گرفته است.

این داستان‌ها در قالب رمان با مقدمه‌ای از بهروز افخمی به‌زودی منتشر شود.

عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از فیلمبردار: ماکان عاشوری، صدابردار: طاهر پیشوایی، طراح صحنه و لباس: مرجان شیرمحمدی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: آیدین افخمی، جانشین تهیه‌کننده: محمد تنکابنی.

+آلبوم موسیقی متن فیلم سینمایی «سرخ پوست» به کارگردانی نیما جاویدی توسط کمپانی پلازامایر از ۱۴ تیرماه در بازارهای دیجیتال دنیا همچون آی تونز، اپل موزیک، آمازون موزیک، اسپاتیفای و … پخش شد.

این آلبوم در ۱۶ ترک شامل موسیقی متن کل فیلم است.

موسیقی متن فیلم سینمایی «سرخ پوست» را رامین کوشا آهنگساز جوان ایرانی ساکن آمریکا ساخته است.

 

فایل صوتی خبر: